WHM

Všetko O METÓDE WIMA HOFA

Metóda Wima Hofa môže byť charakterizovaná jej jednoduchosťou, použiteľnosťou a silným vedeckým základom. Je to praktický spôsob, ako sa stať šťastnejším, zdravším a silnejším.

Postupom času sme my, ľudia rozvinuli iný postoj k prírode a zabudli sme na našu vnútornú silu. Naše telo má schopnosť prispôsobiť sa extrémnej teplote a prežiť v prirodzenom prostredí. Metóda Wima Hofa je založená na tomto princípe.

Keďže nosíme oblečenie a umelo kontrolujeme teploty doma aj v práci, výrazne sme znížili prirodzenú stimuláciu nášho tela a oslabili staré mechanizmy súvisiace s našim prežitím a základnou funkciou. Nakoľko tieto hlbšie fyziologické vrstvy už nie sú natoľko aktivované, potom ani naše telá už nie sú v kontakte s touto vnútornou silou. Vnútorná sila je mocná energia, ktorú možno znovu prebudiť stimulovaním týchto fyziologických procesov metódou Wima Hofa.

Začnite sa už dnes učiť metódou Wima Hofa a začnite svoju cestu k šťastnejšiemu, zdravšiemu a silnejšiemu životu.

Chceš vedieť viac?

Nájdi workshop, ktorý ti vyhovuje a príď k nám

Chceš sa ďalej vzdelávať?

Zostaň v kontakte a získavaj informácie

Terapia chladom

Dýchanie

Koncentrácia

Minúty v ľade

Minút LEN Raz za deň

Hlbokých nádychov a výdychov

Hodín dobrej nálady

Terapia chladom

Vystavenie tela extrémnemu chladu je jedným z troch pilierov Wim Hofovej metódy. V posledných rokoch získala terapia chladom tela vážnu popularitu, pretože je spojená s mnohými zdravotnými výhodami. Niektorí ľudia, vrátane profesionálnych športovcov, kulturistov a celebrít, často využívajú dokonca aj stále populárnejšiu kryo terapiu. Tento typ terapie je charakterizovaný tým, že človek stojí v uzavretej miestnosti na krátky čas, zatiaľ čo extrémne studený vzduch cirkuluje okolo tela. Kryoterapia ako celok je relatívne drahá a nie je široko dostupná,  avšak metódy ako metóda Wima Hofa poskytujú prijateľnú alternatívu. Metódu si môžete precvičiť z pohodlia vášho domova tým, že si dáte studenú sprchu, takže už dnes môžete začať využívať výhody, ktoré studená voda prináša!

Terapia chladom

Časté vystavovanie sa chladu je spojené s množstvom rôznych zdravotných benefitov. Napríklad, vedci zistili, že vystavenie sa chladu urýchľuje metabolizmus. Ďalšou výhodou otužovania je to, že znižuje zápal, opuch a bolesť svalov. Preto veľa športovcov využíva ľadové kúpele a iné typy terapie ako prostriedok na urýchlenie regenerácie po fyzickom cvičení. Terapia chladom je navyše spojená so zvýšenou kvalitou spánku, väčšou koncentráciou a dokonca aj so zlepšenou imunitou.

Terapia chladom je dôležitou súčasťou metódy Wima Hofa, ktorá sa používa vo forme studených spŕch a ľadových kúpeľov.

Dýchanie

Dýchacie cvičenia sú dôležitou súčasťou metódy Wima Hofa. Táto neslávna a silná metóda umožnila “Icemanovi” Wimovi Hofovi dosiahnuť mimoriadne veci, ako je lezenie Mount Everestu v šortkách alebo bežať bosý na snehu dlhší čas. WHM je ako Tummo a Pranayama, typy dýchania, ale má svoje vlastné zvláštnosti. Dýchacie cvičenie WHM vám pomôže získať kontrolu nad vašim telom a mysľou, a nakoniec vám pomôže ovplyvniť nervový systém a imunitný systém. Ako to uvádza Wim, jeho metóda je založená na “chladnej tvrdej prírode” a pomáha vám vysporiadať sa s chladom, teplom a stresom.

Dýchanie

Cvičenie špecifických dychových cvičení Wim Hofovej metódy uvoľní váš vnútorný oheň. Cvičenia sú zamerané na hlboké a rytmické inhalácie a výdychy, ktoré Wim opísal ako “ovládanú hyperventiláciu alebo silové dýchanie” a po nich nasleduje časový úsek, v ktorom si zadržujete dych, nedýchate, na nejaký čas. Cvičením dychových cvičení uvoľňujete viac energie, ovplyvňujete nervový systém a meníte rôzne fyziologické reakcie. Dobrovoľne vyvolávate krátku stresovú odpoveď, ktorá v konečnom dôsledku povedie k väčšej odolnosti voči každodennému stresu, duševnej a fyziologickej spokojnosti a väčšej kontrole.

Tieto dychové cvičenia sú len jedným z troch pilierov, ktoré tvoria metódu Wima Hofa. Ďalšie dva piliere sú terapia chladom a nastavenie mysle. Keď sa skombinujú, tieto tri piliere vám pomôžu, stať sa silnejšími a dosiahnuť lepšie zdravie. Známe výhody metódy Wim Hof zahŕňajú:

  • redukcia stresu
  • rýchlejšia regenerácia po fyzickom výkone
  • lepší spánok
  • zlepšenie športového výkonu
  • zvýšenie kreativity
  • väčšia schopnosť koncentrácie a jasnosť myslenia

Wim Hofova metóda je tiež spojená so znížením symptómov ochorení, ako je reumatoidná artritída, skleróza multiplex, Parkinsonova choroba, astma, sarkoidóza, vaskulitída a niekoľko autoimunitných ochorení.

Ako zlepšiť vôľu a koncentráciu?

Vôľa a sebaovládanie sú veľmi dôležitými faktormi pre úspešný a šťastný život. V modernom svete mnohí ľudia používajú každodenné rutiny a vzory. Dalo by sa povedať, že ľudia súčasnosti vyvinuli stereotypný život. Pomaly sme stratili svoju silu vôle. Pevná vôľa je pre každého človeka odlišná, ale každý má určitú silu vôľu. Snažíme sa naozaj ťažko, vyzerať dobre, schudnúť, vzdelávať sa atď. Väčšina ľudí sa snaží stať najlepšou verziou seba. Ak sa však naozaj chcete stať lepšou verziou seba, zlepšovanie pevnej vôle je jednou z najdôležitejších vecí.

Veríme, že je možné si silu vôle vytrénovať. Zvýšte svoju vôľu využitím vedecky podloženej metódy. Ignorujte svoje myšlienky obáv a strachu a začnite dnes!

PRÍČINY A ÚČINKY VÔLE

Ľudia s nízkou vôľou majú tendenciu robiť zlé voľby v živote, pretože sa podriaďujú krátkodobým cieľom na úkor dlhodobejších cieľov. Ľudia s väčšou vôľou sú šťastnejší, zdravší, spokojnejší vo vzťahoch, majú lepšiu kariéru a ľahšie zvládajú stres, konflikty a ťažkosti. Zvýšenie vašej pevnej vôle prinesie veľa výhod. Prestaňte váhať a naučte sa ovládať svoje telo a mysleľ!

Vôľa, sebakontrola a odhodlanie sú veľmi dôležitými súčasťami metódy Wima Hofa, pretože vedomé dýchanie a terapia chladom si vyžadujú trpezlivosť a odhodlanie. Veríme, že môžete trénovať svoj mozog a myseľ, aby ste zvýšili vôľu a sebaovládanie. Cvičenia, ktoré učí Wim,  všetky, majú silný vplyv na zručnosti, ktoré sa týkajú sebaovládania. Zlepšujú vašu pozornosť, znižujú úroveň stresu a zvyšujú vaše vedomie.

Prostredníctvom meditácie a vedomého dýchania môžete pozorovať svoje myšlienky, emócie a impulzy, bez toho, aby ste ich identifikovali alebo sa s nimi stotožňovali.

Veda a WHM

Referencie 

Spokojnosť a relax. Presne to som hľadal a potreboval.

Mário

Zaujímavé a hodnotné. Som rada, že si môžem zobrať veľa vecí z workshopu do bežného života.

Janka

Veľmi dobrý prístup, vysvetlenie a následne aj praktická skúsenosť, ktorá mi otvorila iný pohľad na chlad a ľadovú vodu.

Tomáš