Ako skúsiť dýchacie cvičenie Wima Hofa doma?

Tak, poďme na to!

V prvom rade, pre začiatočníkov, je dôležité nájsť si doma miesto, kde si môže v pokoji ľahnúť. Pustiť si k dýchaniu upokojujúcu hudbu, nie je nikdy zlé. Hudba pomáha človeku upokojiť sa rýchlejšie.

V druhom rade, je podstatné vykonávať dýchacie cvičenie nenajedený, s takmer prázdnym žalúdkom. Samozrejme, tiež nie je vhodné, keď viac ako svoj dych a tlkot srdca, počujete ako vám škŕka v žalúdku, ktorý už dlho nedostal najesť.

V poslednom, treťom, rade, je naozaj veľmi dôležité vedieť, čo môže dýchacie cvičenie metódou Wima Hofa, priniesť človeku. Jemné mravčenie v končatinách, v tvári, točenie hlavy, prúdenie chladu alebo tepla po tele, ale aj zablokované emócie vo forme sĺz. Na každého pôsobí dýchanie síce podobne, ale zároveň špecificky, pretože každý sme iný, výnimočný.

Taktiež sa neodporúča toto dýchacie cvičenie vykonávať ľudom s epilepsiou, vysokým krvným tlakom (ak berú tabletky), so srdcovo – cievnymi ochoreniami alebo ak prekonali vážnu chorobu, ako infarkt, mŕtvicu a iné. Ak si nie ste istý, je potrebné sa poradiť so svojim lekárom. Je zakázané robiť dychové cvičenia počas šoférovania, plávania, potápania sa a pre začiatočníkov odporúčam vykovnávať cvičenie v ľahu. Sedenie môže byť nebezpečná poloha pre toto dýchacie cvičenie.

Ak nám je všetko z predchádzajúcich informácií jasné, poďme teda na samotné dýchacie cvičenie:

  1. Ľahneme si pohodlne na karimatku
  2. 30-krát sa zhlboka nadýchneme (smerom od brucha do hrude) a zľahka vydýchneme
  3. Posledný nádych spravíme čo najhlbší a zľahka vydýchneme
  4. Potom nedýchame, až pokiaľ nepocítime potrebu sa nadýchnuť
  5. Následne sa zhlboka nadýchneme a nevydýchneme
  6. Držíme dych 10-15 sekúnd
  7. Vydýchni a uvoľni telo
  8. Chvíľu vnímaj, čo sa v tele deje
  9. Opakuj 3-4krát

Dýchanie Wima Hofa treba brať s rešpektom a postupne sa učiť, ako to správne vykonávať. Po dýchaní trvá telu podľa posledných vedeckých štúdií zhruba 25 minút na to, aby sa dostalo do normálu. Takže aj vy, po dýchaní pokojne ešte pár minút ležte, potom sa posaďte a až keď budete cítiť, že môžete vstať, vstaňte.

Aplikovanie tohto dýchania bežne v živote, vám prinesie šťastnejší pohľad na život, získate nadhľad nad rôznymi situáciami a myšlienkami. Spravíte pre svoje telo, myseľ a vnútornú pohodu naozaj veľa. Skúšajte, zisťujte, objavujte seba 😊

Ak sa chceš dozvedieť viac ohľadom metódy Wima Hofa a zažiť Workshop s certifikovaným inštruktorom, pozri si termín najbližšieho workshopu TU.

Workshop bude to prebiehať v DEVA Gyme v Topoľčanoch. 

Vo videu nižšie si môžete pozrieť odporúčanie od samotného Wima, ako správne vykonať dýchacie cvičenie.